Derfor sponsorerer online casinoer sportshold
Hvis du har set fodbold på det sidste, har du måske lagt mærke til at flere og flere fodboldhold nu har logoer for online casinoer på deres trøjer.
Rigtig mange online casinoer vælger nemlig at sponsorere sportshold. Men hvad får de ud af det? Her ser vi nærmere på nogle af grundene til, at online casinoer vælger at investere i sportshold.
God markedsføring
En af de store grunde til at online casinoer vælger at sponsorerer sportshold er den samme som hvorfor andre forretninger som banker og butikker gør det – for at markedsføre sig selv.
Sportsgrene, og især fodboldkampe, har et kæmpe publikum, og kampe, der bliver sendt på TV, når ud til et rigtig stort publikum. Ved VM i fodbold i 2018 så halvdelen af verdens befolkning med. Der findes næppe en bedre måde at promovere sit brand på end ved at få deres logo og navn vist til det halve af verden.
Men det er ikke kun de store sportshold, som casinoerne sponsorerer. Mange sponsorerer også mindre lokale hold. Det er de færreste casinoer som har råd til topholdene i verden, men et sponsorat af et lokalt hold kan også være god markedsføring. Mange casinoer har kampagner rettet mod specifikke geografiske områder, og så kan det være nok at bruge lokale hold til at nå ud til de lokale fans, som er målgruppen for kampagnen.
En mulighed for at skille sig ud fra mængden
Der findes lige nu et hav af forskellige online casinoer med dansk licens – en liste over nogle af de mest populære kan ses på danske BonusFinder – så der er stor konkurrence om kunderne. Casinoerne må derfor finde måder at skille sig ud på.
Når casinoerne sponsorerer holdene får de muligheden for sætte deres navn på spillernes trøjer, på bannere og på reklamer på stadioner. Seerne og fansene bliver hurtigt bekendte med navnene på casinoerne, og hvis de en dag får lyst til at prøve at spille på casino, vil det højst sandsynligt være disse casinoer, de vil tænke på først. Især hvis det er deres eget sportshold, som casinoet sponsorerer.
Den rigtige målgruppe
Det er ikke et tilfælde at det er sportsfans, som mange online casinoer vælger at reklamere sig selv til.
Rigtig mange sportsfans elsker nemlig også at spille på online casino. Mange som elsker sport, elsker også spil generalt, og spiller spil som poker, blackjack og roulette.
Gamblingelementet i casinospil giver også spilleren et ekstra højt niveau af spænding, som ikke er så anderledes fra spændingen i at se en spændende sportskamp.
Det er værd at huske, at det ikke kun casinospil, som casinoerne tilbyder. Mange casinoer tilbyder også sportsbetting. Der er mange forskellige odds, man kan vædde på – kampens vinder, kampens topscorer, hvem der scorer først, og meget andet. Da sportsbetting hovedsageligt appellerer til sportsfans, er det selfvølgelig også disse fans, som er målgruppen for sportsbetting.
Tillid til brandet
Gambling er en meget speciel industri, da mange før i tiden havde en meget negative holdning til gambling og spil for penge, og det er først i løbet af det sidste årti, at spil på online casinoer er blevet en almindelig hobby.
Selvom online gambling er blevet mere almindeligt, kan det stadig være svært for mange at stole nok på casinoerne til at indbetale deres penge. Hvad nu hvis casinoet ikke er pålideligt?
Hvis et sportsholds administration har sagt ja til at blive sponsoreret af et online casino, kan man roligt regne med at det er blevet grundigt undersøgt og er helt pålideligt. Et lyssky casino som er bange for myndighederne ville heller ikke vælge at reklamere sig selv på så stort et plan, hvor alle kan se dem.
Dermed opbygger de online casinoer også tillid med kunderne ved at sponsorere sportsholdene og gør det klart, at de er legitime forretninger, som man roligt kan benytte sig af.
Det skal dog siges at så længe casinoet har dansk licens, kan man roligt stole på det, da de skal opfylde en række krav fra Spillemyndigheden for at få deres licens. Det er dog ikke alle, som er klar over de skrappe regler, danske online casinoer er underlagt.
Når vi sætter os foran fjernsynet for at se en kamp, er vi efterhånden vant til at se navne på sponsorater hen over spillernes trøjer. Mange af disse navne tilhører online casinoer, og vi kan nok forvente, at der kommer flere til i løbet af de næste par år.
Sportsfans er nemlig den største målgruppe for online casinoer, så det er ikke overraskende at casinoer investerer millioner i at nå ud til dem. Og alt tegner på, at det indtil videre har været en stor succes for dem.