Fremad Amager forlænger samarbejde med Adidas
Fremad Amager fra 1. division har forlænget deres samarbejdsaftale med Adidas, der i øvrigt har stået på i elleve år.
I månedsvis har direktør, Allan Ravn, været i en proces om en ny tøjaftale til Fremad Amager. Ikke alene er det fantastiske samarbejde forlænget, men aftalen er også forhøjet markant. Det skyldes den store prioritering af både BK Fremad Amager, AC Amager Academy og Fremad Amager Elite.
”Jeg er ekstremt glad for udfaldet af den her aftale med Adidas. De har haft store ambitioner om at være med omkring de tre vigtigste dele i Fremad Amager, der inkluderer amatørafdelingen, AC Amager Academy og førsteholdet i Fremad Amager Elite. Derudover kan vi forlænge et fantastisk samarbejde med én af klubbens længst siddende partnere,” siger Allan Ravn.
Aftalen stod til udløb i slutningen af 2020, hvor forhandlingerne havde været undervejs i nogle måneder. Allan Ravn overtog den bold fra det tidligere direktør-setup i organisationen, og siden hen været i dialog med flere verdenskendte brands.
Udover at indgå aftalen med Adidas, var det væsentligt at forholde sig til det tætte samarbejde i en trepartsaftale, ifølge Fremad-direktøren: ”I en trepartsaftale er der en distributør, der får tingene til at ske. I vores tilfælde er der tale om Ama’r Sport, som vi har samarbejdet med i årevis. Det ville have betydet et potentielt skifte af distributør ved at indgå en aftale med et andet sportsbrand, og det var ikke i vores interesse. Vi havde en stor prioritet om at fortsætte samarbejdet med en vigtig partner som Ama’r Sport, der er lokal forankret, og til stadighed leverer en høj service til fodboldklubben.”
Som én af de lidt mere sjove og spændende projekter, der er i vente, byder 2021 på design af en ny spillertrøje. Her skal fans og samarbejdspartnere involveres i processen om at udvælge Fremad Amagers spillertrøje til den nye sæson. ”Vi har talt om det undervejs i forhandlingerne. Det er ingen hemmelighed, at vi kommer til at skifte spillertrøje til den nye sæson. Vi inddrager både fans og samarbejdspartnere i processen om valget af den nye spillertrøje til Øens hold,” slutter Allan Ravn.